Bismillahirrahmanirrahim..
Alhamdulillah, syukur atas rahmat dan rahimNya aku masih bernafas dan masih berpeluang mengumpul saham demi kesejahteraan di hari akhir kelak.. Selawat dan salam buat Nabi Muhammad s.a.w.. Perbanyakkan selawat kepada baginda, moga kita dalam kalangan umatnya yang beroleh syafaat.. :)

Sebagai setiausaha persatuan alumni matrik, yang mana gerak kerja yang dilakukan kebanyakannya secara jarak jauh.. memang mencabar.. tapi cabaran tu yang mendewasakan dan memberi pengalaman yang mendidik supaya kita belajar perkara baru.. tidak hanya selesa dengan rutin yang kita biasa lakukan.

Beberapa tempoh pending untuk gerak kerja persatuan alumni dek kekangan masa, kuliah dan aktiviti-aktiviti kampus.. bila tiba cuti semester, bangun balik dari hibernasi, atur segera perancangan yang mana betul-betul rasa boleh buat.. siapa yang ada, gerak je dulu..

Untuk persatuan luar kampus, yang ahli jawatankuasanya masing-masing ada kondisi dan komitmen tersendiri.. ada yang dah kerja dan kebanyakannya yang aktif masih berada dalam kampus yang berlainan di serata Malaya nie.. memang tak boleh tunggu semua ada.. kat sini aku nampak retoriknya persatuan di kampus..wakaka..

Betul kan? kalau persatuan yang melibatkan masyarakat luar, takkan boleh tunggu semua 'kerusi' penuh... baru nak bincang.. alamatnya, matlamat penubuhan tak tercapai, terbiar la taklifan tu tak tertunai dengan sepenuhnya..nak jawab pe depan Tuhan..erk? ~

Jadi, yang termampu itu la kita buat..sekurang-kurangnya berusaha.. cari alternatif.. kita nampak masalah akan wujud dalam situasi tertentu, yang penting jangan give up.. optimis dan 'pegang' kawan-kawan yang sama-sama boleh gerak dengan kita.. ada geng, boleh jalan lagi.. InsyaAllah.. :)

Minggu lepas, 2 Feb 2012.. alhamdulillah, dapat turun KMPP.. roger2 sapa dapat induk yang dapat turun, kita discuss.. Pagi, sembang dengan En.Mahfuz selaku penasihat persatuan.. review cadangan program untuk kawtim dengan kolej.. Petang, sembang dengan induk..
Syukur, dipermudahkan.. tak banyak, tapi cukuplah untuk permulaan bagi tahun pertama penubuhan persatuan.. klik gambar untuk besarkan ye.. ^^



Selesai untuk perancangan.. part tu paling penting.. yela, takde perancangan cmne tak gerak..
Lepas nie, buat paperwork, ajk, bajet dan sebagainya.. mudah-mudahan lancar dan dipermudahkan.. Lega sket rasanya.. hehe.. Btw, Final Year Project (FYP) atau Projek Sambil Menangis (PSM) still in progress.. fuu.. cuak secara tiba-tiba.. antara penyebab besar aku balik kampus awal, korban sket cuti.. rindu la kat adik-adik.. sOb3.. takpe la, bertahan.. tarbiyah..~

p/s: saat kau lemah dan rasa tidak mampu, kembalikan semuanya pada Yang Esa.. tingkatkan iman dan takwa padaNya.. pasti ada jalan keluar yang memudahkan urusanmu.. yakinlah.

0 comments:

Post a Comment