[A.D.A.M]

Hawa bukanlah insan yang kuat..
bukan juga insan yang bisa menahan nafsu..
tatkala diri diuji, Hawa sering tewas..
tewas dgn godaan syaitan dan nafsu sendiri..

Sungguh..
Hawa telah cuba melakukan yang terbaik..
agar diri ini tidak menjadi dunia..
telah Hawa cuba menjaga diri sebaik-baiknya..
Hawa sedaya upaya menjauhkan diri dari tabarruj..
perfume, make-up, perhiasan..
telah Hawa elakkan sejauh-jauhnya..
namun mengapa masih Adam tertarik pada Hawa..
yang serba kekurangan ini??

Hawa ini berjiwa lembut..
sukar untuk Hawa menolak bila Adam meminta..
Hawa tahu permintaan Adam..
tak mungkin membawa Hawa ke kancah maksiat..
namun..Hawa lemah..
Hawa takut zina hati...


setiap kali "sms" diterima..
Hawa keliru..
ingin sekali Hawa membiarkan sahaja..
namun..Hawa akur tuntutan sahabat..
Hawa tewas..
Hawa reply jugak..
mengenangkan Adam adalah sahabat..

setiap layanan yang Hawa beri hanya sekadar membantu..
mungkin Hawa adalah antara kasih sayang Allah
yang dikurniakan buat Adam..
memudahkan perjalanan hidup Adam..
jangan disalah tafsir apa yang Hawa berikan..



Hawa mengharapkan Adam menjaga Hawa..
namun,bukanlah "couple" yang Hawa pinta..
tapi..
cukuplah sekadar tidak memandang Hawa..
cukuplah sekadar menghormati Hawa sebagai Hawa..
jangan dipinta apa yang tak mampu Hawa berikan..
kerana Hawa milik Allah sepenuhnya...



***********************************************************************************************

Wahai sahabiah yang kukasihi,
Jangan kau terlalu risau akan jodohmu,
kerana..
Lelaki yang bijaksana itu,
tidak akan terpaut pada wanita hanya pada kecantikan,
lirikan senyuman, pada bicara manja yang menggoda,
pada pujuk rayu seorang wanita yang meruntuhkan imannya..

Sesungguhnya lelaki adalah pemimpin kita,
Andai belum sampai jodohmu,
Anggaplah bahawa lelaki yang kau nantikan,
sedang membina sahsiah kepimpinannya,
bagi memimpin dirimu..

Kerana pada kita pasti ada kekurangan,
dan lelaki yang benar-benar layak,
PASTI akan hadir sebagai pelengkapnya..

:: Aku hawa ::
:: Faghfirli, ya rabbi..

~ ALLAH RABBUL'ALAMIN ~

Tak ada makan siang yang gratis!

video

JALAN-JALAN LAGI...
TASJI'..
Bila saat dan ketika kau benar-benar bersedia,
cukup segala persiapan menggempurnya..
nantikan kemenangan yang dijanjikan!

Lihat ini,
Detik kemenangan pro Mahasiswa UM..sejarah akan berulang.ITU PASTI.
cuma kau harus SEDAR dan BANGKIT.
STUDENT POWER!

video

"Tika bahu tiada kuasa memikul amanah,maka bersujudlah...Ikhlaskan
segala-galanya dan dekatilah ALLAH s.w.t... Agar tunduk disaat yang
lain semua angkuh,teguh disaat yang lain runtuh.."








alhamdulillah..alhamdulillah...alhamdulillah...



Input: Sila post perancangan program hasil mesyuarat MPM pada 18 Mei 2010.
Output: Baik, berikut adalah perancangan program hasil mesyuarat pada tarikh tersebut.

1. Program UTM

* Youth Festival penyertaan 30 mahasiswa UTM di PWTC (28-30 Mei 2010)
* MERSIK'10 Fasa 2 bertempat di Padang, Indonesia (1-7 Jun 2010)

2. Program jemputan

* CEO Minds oleh UUM di ESSET Bangi (21-26 Mei 2010)
* CASFUMAL'10 oleh UTP di Bukit Tinggi (5-6 Jun 2010)
* innovation competition NRIC'10 oleh USM (25-29 Mei 2010)
* Pra MPPK 7 Jun 2010 di UKM, MPPK 8 Jun 2010 di PICC Putrajaya

3. Program MPM

* Paintball bersama Tengku Mahkota Johor (6 @ 13 Jun 2010)
* Gudang Lestari- khidmat masyarakat di Pasir Gudang(18-20 Jun 2010)
* Summer Camp - motivasi untuk pelajar dari sekitar Johor (25-27 Jun 2010)

NOTA JANGAN LETAK DI KAKI :

* TARIKH PROGRAM TERTAKLUK PADA PINDAAN
* KEHADIRAN ZAKI, RAJAB, HAZMAN,WEI BIN, ARIFF, YAT, SYIDA, AIDA, FATIHA DAN UMI


::: DENGAN NAMA TUHANKU YANG PENUH DENGAN LIMPAHAN KASIH SAYANG TANPA TEPI :::

Alhamdulillah, MINGGU PENGURUSAN PELAJAR BARU KOLEJ MATRIKULASI PULAU PINANG SESI 2010/2011 (MPPB KMPP 10/11) setel~

Inilah cebisan momen yang sempat dibekukan oleh lensa Mr.Gembala..
layan je la ek..
aku nie orang separa visual..
kalo korang tanya jalan kt aku..aku cakap..
konpem huru hara nak follow,harapan jumpa jalan mati..ahaa...
tapi sekali aku lukis peta untuk korang, insyaallah sampai destinasi..
payah cakap banyak..korang tengok sendiri..
aku senang, korang pun senannnggg....

ini pak mahfuz..boleh kata penyelaras untuk mppb sesi nih..
pape hal kami roger beliau..tgk pix nie pun korang paham sendiri la..
koman2 ade tokoh mau ganti Dato' Seri Mohamed Khaled Nordin..OVER2~



seterusnya barisan penerima 'SIJIL KASIH SAYANG'
surprise 6 kotak,mak ngah!...
hamik sorang sekotak..giler terharu aku..
tapi tak leleh,beb..aku kan macho..(T__T)

ustaz saiful...owh,mudah kata..epui~
nak tau rahsia hati beliau..igt fungsi tikus anda..
klik



nie abg norma..nope,mazuan..
da 4 tahun kita kenal ek?huish...
ye,saya lagi tua dari beliau..(^__^)
buktinya



IKHWAN,insan nie tak cakap banyak..
mungkin sebab masa tu aku ade depan die kot..
idea platonik ko, aku suka..
check out



abg cute?ahtoii..
pape je la..farhan..
ops,sori..da ade steady gf..owh,ingatlah orang yang tersayang..



yuhuUu..Mr.pegawai USM..
ENCIK Khairul Anwar..ENCIK K.A...
gurau kasar nampak..ngee~



maaf,encik..
itu keja ada sangkut sket...
lama pencen jadi s/u...har..har..har..




//============= tamat kisah geng kanak-kanak =============\\


datang butterworth 5hb..
kredit to mr.mazuan, jemput aku..plan c70..
sekali datang..woO..
okay,aku bukan wanita materialistik...NO worries~
tgu gak video cam + sepanduk A4..
mau ulang kisah silam??

stay umah cik laila..
cam biasa..da 3 tahun cik laila dan rumahnya sudi menerima aku..ewah~~
trimas,cik laila..
jasamu kukenang sampai bila-bila..

fasi..fasi..
kutip balik semangat yang hilang..
terima kasih buat korang semua..198 sukarelawan dan fasilitator..
wajah-wajah ikhlas menabur bakti..
bukti kasih sayang kt kmpp..
uiks,tolong kira bape kali perkataan 'kasih sayang' aku da taip??

maaf kalau tak ter respon..info clash..
nada suara kurang mendatar..pape lah~

ade lagi aku nak habaq..
banyak..biasa la,jiwa gadisss2..

next time ya!
amik sket2 dulu..(^___^)

-chOwchiNchaU-

== pLatonik ==

"jiwa manusia pada hakikatnya penuh dengan cinta.Ia harus memiliki muara yang menjadi labuhan cintanya. ku tak melihat seorang pun yang lebih mulia bagi emosi cintaku selain seorang sahabat yang rohnya menyatu dengan rohku..sehingga dengan sepenuh hati kuberikan cintaku padanya dan kuutamakan dia untuk menerima persahabatanku ini.." Hassan Al-Banna

p/s: miss u so much k.umi.(^^,) - SAKINAH -
p/s reply: miss u too,kinah.. - K.UMI -

[hakikat perjuangan: jalan itu tidak mudah..kadang-kadang aku juga lemah]