Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamu'alaikum dan selamat sejahtera buat semua (^__^)

Lone ranger~

Aku tak kesah masuk kelas aku sorang-sorang perempuan dalam 25 orang lelaki.
Aku tak kesah makan sorang-sorang kat kafe dalam puluhan manusia yang tidak aku kenali.
Aku tak kesah nak bentang sorang-sorang kertas kerja aku pada pentadbiran fakulti.
Aku tak kesah balik kolej bawa moto sorang-sorang walaupun masa tu tiga pagi.

Aku tak kesah aku sorang-sorang bila ko tak nak kawan dengan aku......erkk?
Ops, sori..out topic.

Selalu aku kena shot dengan soalan camni..
"Gerak sorang je ko nie..?"
"Mana kawan-kawan akak? Selalu sorang je saya tengok.."

Choii~

Aku takde hal nak gerak sorang, lagi senang.. fleksibel..
Sapa yang cuba-cuba follow aku,
Dia akan pening for unexpected things yang aku suka plan on the spot.
Dan aku pun sama pening bila tarik muka kata tak tunggu la.. tak sabar la..tak itu..tak ini..
pheuuwww..leceh!

Tapi tak bermakna aku takde kawan..
Aku perlukan kawan.. kesian sangat la..
Bukan apa..
Setakat kawan pi makan, kawan pi kelas, kawan pi toilet..
AlolooO.....sori la, beb..
Tak larat, mak..~

Yang penting untuk aku kawan apa tau tak?

Kawan sama solat jemaah, kawan dok peringat aku jangan jadi laser sangat fire orang, kawan makan sedulang, kawan share pengisian kuliah tafaqquh, kawan sama celoteh perkembangan isu semasa, kawan yang paksa aku pi kelas time aku malas, kawan yang check qualification dress up sebelum keluar berhadapan dengan awam, kawan yang bantu aku menjadi aku yang lebih baik dari hari ke hari.. dan semua kawan-kawan nie ada di sekeliling aku bukan sentiasa berkepit bersama-sama aku..

pehe?

Alhamdulillah, rezeki dikurniakan kawan yang baik-baik.. dan kawan camni yang aku kena pastikan sentiasa ada di sisi supaya aku tidaklah aku menjadi lone ranger dalam erti kata sebenar..

Terima kasih buat kawan-kawan yang sentiasa ada untukku :)



Selemah-Lemah Manusia Ialah Orang yg Tidak Boleh Mencari Sahabat Dan Orang Yang Lebih Lemah Dari Itu Ialah Orang yg Mensia-Siakan Sahabat yg Telah Dicari( Saidina Ali)

1 comments:

sorang ke, umie?
::Ha..kan dah kena tegur (^_~)::

Post a Comment